Psychologicko-poradenská linka pro pracovníky onkologických pracovišť

Projekt vznikl jako iniciativa Psychoonkologické sekce ČOSSekce podpůrné léčby a péče ČOSSekce preventivní onkologie a má podporu výboru České onkologické společnosti  ČLS .J.E.P. Byl připraven profesionálními psychology a lékaři působícími v oblasti onkologie.

V čem Vám může služba pomoci?

Obsahem je především psychologické poradenství v náročné životní či pracovní situaci, například při zvládání stresu a emocí, při pocitech vyhoření či přetížení, stejně jako při řešení vztahových a komunikačních problémů, či setkání se s konkrétní tíživou situací v rámci onkologické praxe.

Vzhledem k tomu, že službu poskytují zkušení psychoonkologové z oboru, je možné se věnovat i komplikovaným situacím, které řešíte při práci s vašimi onkologickými klienty. V případě, že chcete kontaktovat psychologa v rámci Vašeho pracoviště, nahlédněte do mapy psychoonkologické péče ZDE.

Kdy mohu volat?

Služba je poskytována každou středu vždy od 18:30 do 20:30 hodin, harmonogram bude zveřejňován od září 2024. Nebude potřeba se objednávat dopředu. Je možné rovnou zavolat ve vymezeném čase.

Pozn. Služba se spouští až od 18.9.2024, zatím do března 2025.

volejte:  800 033 333

Pro koho je služba určena?

Služba je zdarma pro pracovníky onkologických pracovišť v rámci České republiky.

Typicky je tedy určena lékařům, medikům, zdravotním sestrám, psychologům, radiologickým asistentům, fyzioterapeutům, kaplanům, pracovníkům mammacenter, a dalším, kdo  se v rámci své profese potkávají s onkologicky nemocnými a jejich blízkými.

Musím uvádět nějaké informace o sobě?

Nemusíte. Služba zachovává principy osobní důvěry a poskytovatelé (psychologové) nemají žádný závazek směrem k Vašemu zaměstnavateli, České onkologické společnosti, partnerům projektu či jinému subjektu z pohledu sdělování informací o individuálních volajících.

Klient může na telefonní lince požádat o plnou anonymitu, tedy nemusí se ani představit. Stačí pouze slovně potvrdit, že je pracovníkem, který se potkává s onkologicky nemocnými na svém pracovišti.

Když je linka obsazena?

Pokud je linka obsazena, znamená to, že mluvíme s klienty, kteří se dovolali před Vámi. Není potřeba nechat telefon dlouho vyzvánět, Váš hovor je zaznamenán. Pořadí se tedy vytváří automaticky. Na zmeškané hovory bude voláno zpět v rámci časových možností daného dne. Zde záleží, kolik lidí už volalo před Vámi apod.

Pokud se Vám nepodaří dovolat, můžete zkusit příště nebo nám napište do anonymní psychologické poradny ZDE

Kdo Vám pomáhá a kdy?

Klikněte nebo čtěte vlevo na stránce. 

Posledních pár důležitých informací

  • Maximální délka jednoho hovoru s klientem je zhruba 45 minut.
  • Součástí není dlouhodobá terapie nebo párová terapie. Poradenství je poskytované pouze v definovaný čas služby. Na službu nevzniká nárok.
  • V případě, že klient zavolá po 20:15, tedy pouze 15 minut před koncem, bude směrován na příští středu, případně na on-line poradnu
  • Služba je poskytována pro interní zaměstnance mluvící českým nebo slovenským jazykem.

Co když potřebuji urgentní pomoc mimo čas linky?

V případě zásadních a akutních psychických problémů, se prosím obraťte na některou z krizových linek v rámci ČR, seznam ZDE

DĚKUJEME PARTNERŮM PROJEKTU

Zlaté partnerství

   

Stříbrné partnerství

                   

Bronzové partnerství